Friday, January 9, 2009

Hujan emas di negeri orang

Petikan Email Rais kepada Uzair.

Salam, Alhamdullilah aku sihat secara zahir nya and batin.
bukan senang tau nak hidup kat negar
a org nie...baru aku sedar betapa
susahnya tak der mak, ayah. kekawan kat sekeliling....bertambah susah bila
tak der org Islam Malaysia kat sini. Agak tertekan gak la aku tapi
alhamdullilah dapat control...aku dah daftar dah and kelas mula minggu
depan 12 hb...insyaallah kalu tak der keberatan aku pon sedang nak cuba
habskan dalam setahun setengah jer...tapi tengok keadaan gak lah...kat
sini ramai tok arab and jordan kebanyakan ok tapi ader yg ko jugak...macam
sebelah umah aku ni ader sorang mamat uzbezkistan and dia islam..malagny
a
dia hentam jer walau makanan tu tak halal and siap minum lagi..so kerap
juga la dia ajak aku lepak tapi lepas sekali aku g dok ganmamber dia yg
sumer budak econs none muslim trus aku balik and takut sebab dia minum
arak selamber jer...syukur da tak ajak aku sekali minum and aku hari2
minta Allah pelihara iman and akidah aku...korang doakan aku yek...kat
sini aku masak sendiri..daging halal dijual kat masjid yg terletak tak

jauh gak lah 20 min jalan kaki...kadang2 ader mamber dari Bangladesh bawa
aku g masjid...cuaca sejukkk sangat kat sini, so aku masih nak
menyesuaikan diri lagi...sangat susah sebab aku sorang2 tak der geng
senegara or sekepala...so tak der gambar terbaru kecuali yg dalam
frenster...nanti aku dah settledown sumer aku bagi ek...any waythnx
gerentii kalu aku jumpa korang aku akan peluk2
sepuas2nya....huhuhuhk..korang dah amik IELTS??? macam mana???and tolong
kim salam kat mok su and tok ki deh..kim salam kat sumer cakap aku ok and
selamat kat sini...bubye

No comments: